Tamara en Marco's rondreis Singapore, Vietnam en Cambodja 2011

Singapore adventures

Alhoewel wij door een niet goed uitgevoerde security check bij de gate op Schiphol een uur vertraging hadden en wij op Heathrow door een issue met de airco 45 min. later vertrokken, kwamen wij toch goed op tijd inSingapore aan. Vliegen met de A380 is geen straf en al helemaal niet wanneer deze van Singapore Airlines is. Tijdens de vlucht hebben wij allebei wat kunnen slapen, waardoor wij de dag goed doorkomen en geen last hebben van het tijdsverschil.   We zijn vroeg bij het hotel en de kamer is nog niet klaar, dat wisten we, dus we kunnen de bagage afgeven bij de concierge en ons opfrissen in een gastenkamer. Dat willen wij wel en na het kattenwasje gaan we op pad. En dan kan het wel regenseizoen zijn, de temperatuur liegt er zo 's morgensvroeg 09.00 uur. Het is slechts 26 graden en al lekker benauwd, net als in Nederland wanneer de zon zich daar laat zien. Er ligt een metrostation vlakbij in de buurt, maar het duurt toch even z wij deze gevonden hebben. Daar wij toch alles met de metro gaan doen kopen wij meteen een driedagenpas waarmee wij ook van de bus gebruik kunen maken. Werkt pefect.   Het shoppen voor de Tab blijkt ook een hele bevalling te zijn. Het is goed dat wij verder geen plannen hebben, anders dan even shoppen. Funan shopping center is een walhalla voor als je apparatuur wilt kopen voor goede prijzen en waar je niet bang hoeft te zijn dat je wordt afgezet, maar de Tab die wij willen blijkt niet overal voorhanden. Uiteindelijk zijn we op Singapura Plaza uitgekomen en geslaagd. Het is  best even wennen en soms zijn we nog niet helemaal blij met ons  nieuwe speleding, zeker wanneer je de blog hebt ingevuld en net voor het uploaden een toets aanraakt per ongeluk en je alles kwijt bent. Maar goed, alles sal reg kom:-) 's middags hebben we natuurlijk een duik genomen in het zwembad en genoten van het uitzicht op Singapore. Terug op de hotelkamer worden wij aangenaam verrast met een chocolademoussetaartje met frambozen dat wij voor ons 20-jarig jubileum van het huis hebben gekregen. Een errug lekker taartje.   Maandag 7 november is het vroeg rise and shine, zo 05.45 uur. Voor mij (Tamara) was het niet zo shiny, maar de douche kon het drama aardig binnen perken houden. Na het ontbijt, en wat voor een ontbijt...wat een keuzemogelijheden, gaan wij richting Singapore Zoo. 07.05 zitten wij in de metro. Na 20 min. met de metro en  nog es een half uur met de bus zijn wij keurig op tijd bij de zoo.   We kunnen meteen door naar het restaurant waar wij wederom ontbijten. Maar dit ontbijt wordt opgeluisterd door eerst een papagaaienpaartje en een 'milk snake' ik weet zo even  iet wat de Nederlandse benaming is en google translate is  niet erg hulpvaardig. En dan zijn daar plotseling 5 volwassen orang oetangs en 3 jonkies. Iedereen vliegt erop af voor de foto's, dus wij gaan op ons gemak naar de slang. Deze kun je vasthouden en ja ik (Tamara) heb het ook gedaan. Wist niet dat een slang zo zacht aanvoelde. Dan ook wij maar in de rij voor het familieportret en dan is klaar, we gaan het park in. De zoo is heel erg ruim opgezet en verdeeld in thema's. Verder zitten de dieren niet in kooien of achter hekken. Het gevaarlijke grut is natuurlijk wel veilig opgeborgen, maar de orang oetangs bijv. kunnen vrij rondklauteren en dat is best grappig om te zien, je krijgt haast het gevoel dat je ze echt in het wild ziet.   Het weer is fantastisch, 33 graden en een strak blauwe lucht. Er zijn diverse shows en voederactiviteiten door de dag heen waar je bij kunt zijn dan wel dieren tegen een vergoeding kunt voeren. Dat laatste hebben wij niet gedaan maar we zijn wel naar een paar shows geweest. En toen hadden wij het wel gezien zo rond en uur of drie, maar ja we hadden ook gepland om naar de night safari te gaan en dat begint pas om 18.00 uur. Dus dan toch maar wat killing time.   Om 17.00 zijn we dan toch maar naar de night safari gegaan en hebben we even op een bankje gezeten. Het park bleek wat eerder de poorten te openen, dus konden wij op ons gemak wat eten. Dan denk je dat men de hoofdprijs vraagt voor wat eten en drinken, maar niks is minder waar. We hebbe super gegeten en nog niet eens fast food. Het duurde nog even voor het park echt open ging, dus ja dan nog maar wat rondlopen en hopen dat de tijd snel gaat. Er staat een dierenverzorger met een boa constrictor op het fotopunt. We mogen hem niet vasthouden, dat ging mij dan ook wat te ver, maarwe mogen wel foto's maken en na deze close encounter gaan we maar in de rij staan om naar binnen te kunnen. Gelukkig staan we vooraan want achter ons is het in mum van tijd helemaal volgestroomd.   We hebben de eerste tram te pakken die door het park rijdt. De dieren zijn eigenlijk best nog wel actief zo in het donker. Allebei zijn we van mening dat we vandaag wel genoeg gelopen hebben, dus wij gaan naderhand niet ook nog een trail lopen. Wel willen we naar de wild life show,  maar die blijkt errug populair. 45 min. voor aanvang staan er al tal van mensen in de rij, bij die aanblik vergaat onze zin en besluiten we terug te gaan naar het hotel. Gelukkig komt de bus er meteen aan toen wij buiten kwamen, en een uur later zijn we in het hotel, waar we nog genieten van het laatst stukje taart.   En dan denk je op dinsdag uit te slapen, maar helaas er hangt een flinke onweersbui boven de stad. Dan toch maar opstaan voor het ontbijt en op pad. Eerst gaan we naar de Sultan Mosque, een moskee uit 1824. Daarna gaan we naar Chinatown waar we deThian Hock Keng Tempel uit 1839 bezichtigen. Na dit bezoek gaan we terug richtong metro, onderweg komen we de Buddha Tooth Relic Temple tegen. Dit blijkt een prachtige tempel uit 2007 te zijn. Voor we terug gaan naar het hotel lunchen we nog even bij Pagoda Street. Eenmaal terug in het hotel gaan we voor een laatste duik naar het zwembad en genieten we nog even onder het genot van een Singapore Sling van het uitzicht en het toch nog schitterende weer. Dan is het koffers inpakken, morgen is het om 05.30 D-day en zetten we onze reis voort in Vietnam

Riekie

Leuk om mee te reizen! Ondanks dat je nog niet zo handig bent met jullie nieuwe tab, is het goed te lezen hoor! Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan ondernemen maar dan Vietnam! Geniet en maak veel foto's, tja tegen wie zeg ik het!!
Groetjes vanoet ut Hinge, wo ut langsaam herfs wurd!

Diane

Superleuk om zo mee te reizen, dagelijks kijk ik of er nog nieuws is. En anders doe ik het met de krabbels op fb. Ik geniet volop mee. Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen in nam. Dikke kus van ons

Anneke

Nou jullie hebben al heel wat dingetjes ondernomen op die paar daagjes tijd,leuk om te lezen! Jullie verhaal vraagt om meer, dus ik kijk uit naar jullie volgende verslag!! groetjes Anneke

Ester

Super! Alles sal reg kom......... Geniet van jullie vakantie! X

Queenie

Heerlijk, zo over jullie schouder meereizend. Ik ga alles uitzoeken via Google zodat ik ook al dat moois kan zien. Geniet en reis voorzichting. Liefs, Queenie

Linda

Eindelijk is de reis dan toch van start gegaan! Fijn dat de aftrap zo goed is verlopen, op de "incidentjes" op de luchthavens na :-)Ik ben benieuwd naar de ervaringen in Vietnam en uiteraard de foto's die ongetwijfeld nog komen gaan! Veel reis plezier verder,

Groetjes Linda

Annelies & Henriette

Jeetje, wat een heftig verhaal!!! Ziet er heel goed uit, maar wat een vol reisprogramma. Is het niet vermoeiend??
Wij kijken uit naar jullie volgende verslag en naar foto's uiteraard!!!
Groetjes en geniet van deze prachtige tijd!
Annelies & Henriette

Nadia

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in het ongetwijfeld mooie Singapore! Druk programma (weinig uitslapen dus ;-) maar wel veel te zien! Ik geniet mee! Liefs

Anouk

Super leuk. Zo te horen hebben jullie het top daar!! Geniet er van!!

monique

Hele mooie foto's ...

Geen twijfel over mogelijk dat jullie het niet naar je zin hebben ..

Geniet maar lekker en ik geniet van jullie verhalen en foto's

xx

Joyce

Fijn dat het goed gaat met jullie en dat jullie het naar je zin hebben!
Leuk die familiekiekjes ( orang oetangs) Haha!
Geniet ervan en zorg ook wel dat je uitgerust bent als je straks terug bent...anders kunnen jullie weer op vakantie!
Leuk om te lezen en de fotoos te bekijken!
Xje Paul joyce en de kids

Toni von Vignau

Fantastisch om zo mee te mogen reizen met jullie! Ben zelf voor bijna 30 Jaar (!!) in Singapore geweest, heerlijk het weer te zien! Kijk al uit naar verdere foto's en verhalen van jullie reis. Veel plezier en avontuur toegewenst.............

Paula

Hardstikke leuk verhaal, Tamara!! Leuke manier om ons mee te laten genieten. De kop is er af en op naar de volgende uitdaging. (vietnam). Ben benieuwd!!

pa & ma

Hartstikke fijn om buiten 't skypen dit te kunnen volgen.
Veel plezier en tot skypes en lezens. Liefs en groetjes.