Tamara en Marco's rondreis Singapore, Vietnam en Cambodja 2011

The Beach

In de ochtend van 22 nov. storten wij ons om 8.00 uur in de ochtendspits van Saigon. Wij dachten dat Hanoi erg was, maar Saigon kan er ook wat van. De grote verbindingsweg die wij moeten hebben is gedeeltelijk afgesloten wegens onderhoud of uitbreiding (wat precies is niet duidelijk), dus het is vet file en het aantal brommertjes dat aan weerszijde de stad in dan wel uitrijdt is zo verschrikkelijk groot, valt Hanoi bij in het niet. We hebben een trip van 200 km voor de boeg en er is 4 - 5 uur reistijd voor uitgetrokken. Gezien de gemiddelde snelheid van amper 50 km per uur, kun je je er qua tijd iets bij voorstellen. Zo nu en dan staan we ook stil, maar wanneer we eenmaal de drukte van de stad en de voorsteden achter ons hebben gelaten schiet het toch ook we op. Om 12.30 bereiken we dan onze bestemming. Bij het inchecken worden we verwelkomd met een welcome massage.. ..dat hebben we tot nu toe nog niet meegemaakt. Nadat we de spullen op de kamer hebben gelegd gaan we bij het zwembad/beach bar restaurant lunchen. Gelukkig valt het mee qua temperatuur....35 slechts.....Na de lunch strijken we nog even neer op een van de ligbedden, dit gaat het dus worden de komende dagen......drama;-);-) 's Avonds gaan we in het dorp wat eten. Het valt ons op dat het hier er Russisch georienteerd is. En er lopen hier ook heeeel veeel Russen. Bij ons in het hotel valt het wel mee, maar op straat is het een heel ander verhaal. Er zijn veel restaurantjes en prullariawinkels. Maar goed dat geeft je wat te kijken. Bij de restaurantjes moet je je verstand toch even op nul zetten,want overal zijn glazen bakken gevuld met water met daarin vissen, schildpadjes, kikkers,, haaitjes en palingen. We komen zelfs een kooitje met een slang tegen, allemaal voor de consumptie....kun je zelf je vis of kikker naar keuze aanwijzen en die wordt dan voor je bereid. Nu zijn wij niet bepaald vegetarisch, maar dit komt wel erg dichtbij allemaal. Geef ons maar gewoon een stukje vis of vlees dat de kok al voor bewerkt heeft. Woensdag 23 nov. en donderdag 24 nov. zijn enigszins hetzelfde verlopen. Wij hebben het voornemen om uit te slapen, maar zo rond 7.30-8.00 uur is het dan toch wel klaar en gaan we ontbijten. Heerlijk buiten op het terras. En vervolgens liggen we zo rond 9.00 uur op het bedje aan het zwembad. Over de temperatuur hebben we geen klagen...in de ochtend is heg al lekker warm: 29 gr. om 8.30 uur en het loopt snel op tot een graad of 35 - 37. Zo nu en dan glijdt er gelukkig een wolkje voor de zon:-):-) 's Middags genieten we van een heerlijke lunch bij het strand/zwembad. En drinken naderhand een heerlijke fruitmocktail......ja het is erg vervelend hier..... Het internet dan wel de wifi is niet zo geweldig hier in het hotel. Daar hadden we melding van gemaakt. Nou dan installeren we toch even een router in de kamer et voila....we hebben super internet... Ja we liggen hier heerlijk ultiem lui te wezen. Morgen hebben een klein verzetje....een massage in de spa van het hotel. Errug vervelend allemaal. In ieder geval kunnen we hier super onze accu opladen voor de laatste etappe van onze vakantie: Cambodja. Maar dat is pas zondag, dus tot die tijd...........relax to the max:-):-):-)